Året som gikk: Mai-September

Hei dere! Tenkte jeg skulle dele andre del av oppsummeringen av 2018 med dere. Disse månedene er mine favoritter, og det skjedde veldig mye fint fra mai til september. Det ble en god del jobbing denne sommeren, men jeg fikk til en uke ferie på Kreta, samt to små turer innenlands.

Mai

I mai var det eksamensperiode, og siste semester på bachelor. Jeg husker at jeg var livredd for å stryke i noe, slik at jeg måtte vente et år med å starte på master. Heldigvis gikk alle fem eksamenene(jeg tok opp et fag) bra. Eksamensperioden var ganske jævlig siden det var så fint vær ute og veldig varmt. Prøvde å lese litt ute, men det funket ganske dårlig, så jeg satt for det meste inne på rommet som føltes ut som en badstue.

Endelig ble det vår! Selv om den varte i typ 5 sekunder før det ble full sommer.

Vi hadde en ganske rolig feiring av 17.mai hvor vi først var på frokost hos et vennepar før vi hadde lunsj med familien hjemme. Var veldig deilig med et lite avbrekk i eksamensperioden.

Fikk med meg kjæresten en tur på Vettakollen. Elsker den turen og ikke minst utsikten!

Fikk verdens fineste bukett med peoner, som er favorittblomsten min.

Juni

Jeg hadde siste eksamen 04.juni og jeg dro ut for å spise sammen med kjæresten. Været var helt nydelig og vi spiste på Coyo på Sørenga. En utrolig koselig kveld!

Samme dag publiserte jeg mitt første blogginnlegg her på Nouw etter å ha blogget en del år av og på hos blogg.no. Et valg jeg fortsatt er veldig fornøyd med.

Dagen etter var jeg først på jobbintervju, før mamma hentet meg og kjørte meg til tannlegen. Der ble jeg to visdomstenner fattigere, og jeg levde på suppe, grøt, yoghurt, nudler og is de neste dagene. Jobben ble forresten min, og jeg er der fortsatt.

Jeg hadde to uker før jeg skulle starte i den nye jobben, og det ble en blanding av jobbing i den gamle jobben og ferie. Sto blant annet noen dager og delte ut smaksprøver i butikk og jobbet på to sommerfester.

Feiret at jeg var ferdig med bachelor med kjæresten, mamma og pappa på Ruffino.

Og feiret litt mer sammen med kjæresten på Mr. Bay etter jobb.

Juli

Tok en spontan lunsj med Endre på Olivia da vi var på shopping

Vi tok en tur til Ålesund, for å besøke faren til Endre. Været ble ikke helt som vi hadde håpet på, så vi måtte avlyse planene om å dra til Geiranger og fjelltur på Sula. Ble en liten fjelltur allikevel på Sukkertoppen.

Lagde makroner for første gang sammen med en venninne. Ble veldig velykket, så skal absolutt lage det igjen. Eneste er at det tar veldig lang tid. Var vel hjemme hos henne fra i over syv timer, og vi bakte nesten hele tiden.

Etter å ha jobbet store deler av sommeren, var det endelig tid for litt lenger ferie. Jeg startet ferien med å spise middag med mamma før vi så "Mamma Mia 2: Here we go again" på premieren. To dager senere reiste jeg og kjæresten til Kreta, hvor vi slappet av en uke på et helt nydelig hotell.

Like etter jeg kom hjem fra Kreta, reiste jeg og mamma til Molde for å besøke onkelen min og kona. Der hadde vi noen kjempefine dager hvor vi gikk tur, badet, spiste god mat og skravlet.

August

I august jobbet jeg litt før fadderuken på master startet. Der møtte jeg den fantastiske klassen min, og vi grillet i frognerparken, var på båttur og ble bedre kjent.

Vi har en tur på hytta siste helgen før forelesningene startet. Der prøvde vi fiskelykken, og selv om det ikke ble noe fisk følte jeg meg ganske snasen i dette antrekket her.