Matdagbok: Vegetar

Jeg elsker innlegg eller videoer med "What I eat in a day" eller matdagbøker. Perfekt på de dagene man er skikkelig matlei og trenger litt inspirasjon. Derfor fikk jeg lyst til å dele et lignende innlegg med dere. Det er litt tilfeldig at det ble en vegetardag. Jeg er nemlig ikke vegetarianer selv, men jeg prøver å spise litt mindre kjøtt. Si gjerne i fra hvis dere liker innlegg som dette.

Frokost: Havregrøt med yoghurt og banan

Først må det sies at jeg som regel spiser en yoghurt og en banan til frokost hvis jeg skal på jobb eller på skolen. Jeg prioriterer alltid litt ekstra søvn de dagene jeg må tidlig opp, så jeg spiser som regel frokosten på skolen eller jobb. De dagene jeg studerer hjemme elsker jeg derimot å lage meg en ordentlig frokost. En av favorittene er havregrøt. For å gjøre den litt mer spennende pleier jeg å mose en banan i bunnen, blande havregrøten med litt vaniljeyoghurt og toppe med masse bær og en god skje peanøttsmør.

Lunsj: Wraps

Til lunsj lagde jeg en wraps etter inspirasjon fra Malene Pedersen. Denne er fylt med avokado- og yoghurtdipp, bakt søtpotet, ristede kikerter, rød paprika, avokado, spinat, syltet rødløk, mango og agurk. Det tok riktignok litt tid å lage siden både kikertene og søtpotetene må stå en stund i stekeovnen, og den syltede rødløken helst burde lages dagen før. Det ble til slutt utrolig godt, og perfekt som lunsj når man sitter hjemme og leser.

Middag: Bønnedillas

En av favorittene her hjemme er Bønnedillas, og vi lager det nesten hver uke. Superenkelt å lage og kjempegodt! Jeg bruker Emilie Nereng sin oppskrift på @emilienutrition. Eneste endringene jeg har gjort er å bruke rødløk i stedet for gul løk og jeg synes i tillegg at det er veldig godt med litt rød paprika. Jeg pleier å servere med rømme og en hjemmelaget tomatsalsa (se oppskrift HER). Et tips er å legge bønnefyllet på halve tortillalefsen, brette over og så steke. Mye enklere enn metoden som er beskrevet i oppskriften.

Ha en fin onsdag videre!

Liker

Kommentarer